Op 14 december was er een eerste bijeenkomst van het technisch comité. Een kort verslag:
Belangrijkste fase in eerste instantie is het dak. Vermits na 9/1 het gebouw volledig bloot staat aan de natuurelementen is dit prioritair. Ik ga hier niet uitwijden over de technische details (ik kon af en toe toch niet volgen...) maar we hebben afgesproken om tegen 27/12 een lastenboek klaar te hebben (Dirk Weidener) dat we dan samen overlopen. We zoeken ook al namen van aannemers die we dan zullen aanschrijven. Ieder gaat voor zich een nieuw plan uittekenen ivm de nieuwe indeling van het lokaal. We gaan dat op 27/12 ook al eens bekijken.
We dienen er op te letten dat wanneer er twee aannemers tegelijkertijd bezig zouden zijn, er in principe een veiligheidscoördinator dient aangesteld te worden. We vragen aan RECON om dit eventueel zelf te voorzien indien nodig.
BTW op werken, recupereren we van de verzekeringsmaatschappij, ook voor werken die niet zijn opgenomen in het verslag van de verzekeringsmaatschappij.
Vraag die zich stelt is of de muren nog sterk genoeg zijn om de nieuwe dakconstructie te dragen, zeker daar waar de brand het ergst was. Paul bezorgd ons nog een verslag van de experts van zodra dit helemaal klaar is, want daar staat dit in. Hoe sterk de muren beschadigd zullen zijn, zal pas maar echt duidelijk worden als het dak er af is.
Mocht iemand te weten komen wanneer exact het lokaal gebouwd werd, dan kennen we iemand die voor ons wil nagaan bij de gemeentelijke archieven of zich daar geen oorspronkelijke plans bevinden. O.a. belangrijk voor de bestaande fundering.
De vloer zouden we niet uitbreken, maar er een laag van 5-10 cm beton overtrekken, polieren (of zoiets...) en afwerken. Er werden allerlei materialen genoemd, maar daar waag ik me even niet aan.
In de indeling van het lokaal opteren we momenteel voor zes afdelingslokalen, een technische ruimte en een sanitaire ruimte. Deze laatste zou op een andere plaats kunnen gesitueerd worden dan nu. We voorzien geen afzonderlijk leidingslokaal. De barak voor het lokaal blijft zo lang als mogelijk behouden, maar we houden er rekening mee dat deze op termijn niet meer voldoend zal zijn en dan moet men kunnen terugvallen op zes afdelingslokalen.
Centrale verwarming op gas. We vroegen ons wel af, waar de gasleiding ligt. Wim meende vanuit de Wijngaardlaan, anderzijds zou aanleg vanuit de Amerlolaan ook een grote afstand zijn. Dit zou nagevraagd moeten worden bij de gemeente.
We voorzien warm water
De nieuwe indeling moet beantwoorden aan de nieuwste brandnormen en reglementeringen (nooduitgangen etc.)
We gaan een nieuwe rekening openen om de brandgerelateerde inkomsten te centraliseren (giften, driekoningenzingen, lentekapriolen). Kwestie van de geldstromen van dagelijkse werking en de werken gescheiden te houden.
Als dak en vloer ok zijn, dan kan er misschien al eens iets georganiseerd worden in die ene grote ruimte die het lokaal op dat moment zal zijn ?
Zeker niet vergeten: de eerste grote werkdag op 28 december!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten